برخورد با افراد قلابی می‌تواند یک تجربه چالش برانگیز و خسته کننده باشد، اما راه هایی برای مدیریت موثر آنها وجود دارد. در اینجا 31 نکته در مورد نحوه برخورد با افراد قلابی آورده شده است:

1.از حضور آنها آگاه باشید


افراد جعلی اغلب از رسانه های اجتماعی برای تظاهر به کسی که نیستند استفاده می کنند. آن‌ها ممکن است پروفایل‌های جعلی ایجاد کنند، از عکس‌های استوک استفاده کنند یا حتی عکس‌هایی را از نمایه‌های دیگران بدزدند تا تصویری نادرست ارائه دهند. برای جلوگیری از قربانی شدن تاکتیک های آنها، هنگام تعامل با افراد آنلاین محتاط باشید.

شبکه های اجتماعی

2.هویت آنها را تأیید کنید


قبل از برقراری ارتباط با شخصی به صورت آنلاین، برای تأیید هویت او وقت بگذارید. به دنبال تناقضات در نمایه آنها باشید، مانند نام غیرمعمول، فقدان اطلاعات شخصی، یا نمایه ای که بیش از حد کامل به نظر می رسد. همچنین می‌توانید از ابزارهای جستجوی عکس معکوس برای بررسی واقعی بودن عکس‌هایی که پست می‌کنند استفاده کنید.

3.مراقب پرچم‌های قرمز باشید


افراد جعلی اغلب رفتارهای خاصی از خود نشان می دهند که می‌تواند پرچم قرمز باشد. اینها عبارتند از چاپلوسی بیش از حد، تعارف بیش از حد، یا وعده عشق یا دوستی که خیلی سریع یا شدید است. اگر شخصی بیش از حد دوستانه یا محبت آمیز باشد بدون اینکه ابتدا شما را بشناسد، ممکن است نشانه ای از جعلی بودن او باشد.

4.به هر چیزی که می گویند اعتماد نکنید


افراد جعلی اغلب برای جلب اعتماد شما دروغ می گویند یا اغراق می کنند. آنها ممکن است ادعا کنند که مهارت‌ها یا صلاحیت‌هایی دارند که واقعاً از آن برخوردار نیستند، یا ممکن است وعده‌هایی را بدهند که قصد ارائه آن را ندارند. مراقب هر کسی باشید که ادعاهایی را مطرح می کند که خیلی خوب به نظر می رسد که درست نباشد.

5.به دنبال ناهماهنگی در داستان آنها باشید


افراد جعلی اغلب در راست نگه داشتن داستان های خود مشکل دارند. اگر گفتار و کردار کسی مطابقت نداشته باشد، ممکن است نشانه ای از جعل کردن باشد. به عنوان مثال، اگر فردی ادعا می کند که یک صاحب کسب و کار موفق است اما نمی تواند جزئیاتی در مورد شرکت یا شغل خود ارائه دهد، ممکن است نشانه ای از دروغگویی او باشد.

6.مراقب پیام های ناخواسته باشید


افراد جعلی اغلب پیام های ناخواسته را به صورت آنلاین برای افراد غریبه ارسال می کنند. این پیام‌ها ممکن است بی‌خطر باشند، اما می‌توانند دامی باشند که شما را وادار به افشای اطلاعات شخصی یا ارسال پول کنند. مراقب هر کسی باشید که به شما پیام می دهد و اطلاعات شخصی یا پول شما را می خواهد.

7.اطلاعات شخصی را خصوصی نگه دارید


افراد جعلی اغلب سعی می کنند افراد را فریب دهند تا اطلاعات شخصی مانند رمز عبور، شماره کارت اعتباری یا آدرس را فاش کنند. اطلاعات شخصی خود را خصوصی نگه دارید و هرگز آن را با کسی که به او اعتماد ندارید به اشتراک نگذارید.

8.برای افراد غریبه پول نفرستید


هرگز برای کسی که نمی شناسید و به او اعتماد ندارید پول نفرستید. این امر به ویژه در مورد تراکنش های آنلاین صادق است، زیرا برای کلاهبرداران می توان به راحتی وانمود به شخص دیگری و درخواست پول کرد.

9.مراقب پیشنهادات خیلی خوب تا واقعی باشید


افراد جعلی اغلب پیشنهادات خیلی خوبی ارائه می دهند تا شما را از پول یا اطلاعات شخصی خود جدا کنید. نسبت به هر کسی که بدون هیچ تلاشی به شما وعده ثروت یا رویایی می دهد شک داشته باشید.

10.از وب سایت ها و برنامه های معتبر استفاده کنید


هنگام تعامل آنلاین با افراد، به وب سایت ها و برنامه های معتبر پایبند باشید. این پلتفرم ها دارای ویژگی های ایمنی داخلی هستند که میتوانند به محافظت از شما در برابر افراد جعلی کمک کنند.

11.از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید


احراز هویت دو مرحله ای یک لایه امنیتی اضافی به حساب های آنلاین شما اضافه می کند. این می‌تواند به جلوگیری از دسترسی افراد جعلی به اطلاعات شخصی شما کمک کند.

12.حساب‌های خود را برای فعالیت مشکوک کنترل کنید


به طور منظم صورتحساب های بانکی و کارت اعتباری خود را برای فعالیت مشکوک زیر نظر داشته باشید. حساب‌های ایمیل و رسانه‌های اجتماعی خود را برای فعالیت ورود ناآشنا بررسی کنید.

13.مسدود کردن نمایه‌های جعلی


اگر با یک پروفایل جعلی مواجه شدید، فوراً آنها را مسدود کنید. اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دارای ویژگی‌های مسدود کننده داخلی هستند که می‌توانند به حفظ امنیت شما کمک کنند.

14.گزارش نمایه های جعلی


پروفایل های جعلی را به پلتفرمی که آنها را پیدا کرده اید گزارش کنید. بیشتر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دارای ویژگی‌های گزارش‌دهی هستند که می‌تواند به حفظ امنیت کاربرانشان کمک کند.

15.با افراد جعلی درگیر نشوید


با افراد جعلی آنلاین درگیر نشوید. نادیده گرفتن آنها  و به تلاش های آنها برای تماس با شما پاسخ ندهید.

16.در مورد اطلاعات شخصی خود صادق باشید


در مورد اطلاعات شخصی خود به صورت آنلاین صادق باشید. وانمود نکنید که کسی هستید که نیستید یا در صلاحیت های خود اغراق نکنید.

17.از نام مستعار استفاده کنید


اگر نگران حریم خصوصی هستید، هنگام تعامل با افراد آنلاین از نام مستعار استفاده کنید. این می‌تواند به حفظ نام واقعی و اطلاعات شخصی شما کمک کند.

18.مراقب نمایه های دوستیابی باشید


افراد جعلی اغلب از پروفایل های دوستیابی برای کلاهبرداری از قربانیان ناآگاه استفاده می کنند. مراقب هر کسی باشید که خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد یا در تعقیب یک رابطه بیش از حد پرخاشگر است.

19.از یک سرویس بررسی پس زمینه معتبر استفاده کنید


اگر می‌خواهید شخصاً با شخصی ملاقات کنید، از یک سرویس بررسی سابقه معتبر برای تأیید هویت و سابقه جنایی او استفاده کنید.

20.در یک مکان عمومی ملاقات کنید


هنگامی که شخصاً با شخصی ملاقات می کنید، یک مکان عمومی را انتخاب کنید و به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود بگویید کجا خواهید بود. به تنهایی یا در یک مکان خلوت ملاقات نکنید.

21.به غرایز خود اعتماد کنید


اگر چیزی درست نیست، به غرایز خود اعتماد کنید. اگر حس بدی از کسی دریافت کردید، بهتر است در امان باشید تا متاسف باشید.

22.اطلاعات شخصی را با افراد غریبه به اشتراک نگذارید


هرگز اطلاعات شخصی از جمله آدرس، شماره تلفن یا اطلاعات مالی خود را با افراد غریبه به اشتراک نگذارید.

23.مراقب بازی های آنلاین باشید


بازی های آنلاین میتوانند بستری برای رشد افراد قلابی باشند. مراقب هر کسی که به نظر می رسد در بازی خیلی خوب است یا در سبک بازی خود بیش از حد تهاجمی است، باشید.

24.عکس‌های صمیمی ارسال نکنید


عکس های صمیمی را برای کسی آنلاین ارسال نکنید، حتی اگر به آنها اعتماد دارید. این عکس ها میتوانند علیه شما استفاده شوند یا بدون رضایت شما با دیگران به اشتراک گذاشته شوند.

25.از کلاهبرداری های فیشینگ آگاه باشید


کلاهبرداری های فیشینگ به صورت آنلاین رایج هستند. مراقب هر کسی باشید که اطلاعات شخصی یا اعتبار ورود به سیستم شما را از طریق ایمیل یا پیام ارسال می کند.

26.از VPN استفاده کنید


یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) می‌تواند به محافظت از اطلاعات شخصی شما به صورت آنلاین کمک کند. می‌تواند ترافیک اینترنت شما را رمزگذاری کند و آدرس IP شما را مخفی کند.

27.دستگاه های خود را به روز نگه دارید


دستگاه ها و نرم افزارهای خود را به روز نگه دارید. این می‌تواند به محافظت از شما در برابر آسیب پذیری های امنیتی و بدافزارها کمک کند.

28.از نرم افزار آنتی ویروس استفاده کنید


نرم افزار آنتی ویروس می‌تواند به محافظت از دستگاه های شما در برابر بدافزارها و سایر تهدیدات آنلاین کمک کند.

29.از محیط اطراف خود آگاه باشید


هنگام تعامل با افراد آنلاین از محیط اطراف خود آگاه باشید. مراقب رفتارهای مشکوک یا ناسازگاری در داستان آنها باشید.

30.با ترول ها درگیر نشوید


با ترول های آنلاین درگیر نشوید. این افراد اغلب سعی در برانگیختن واکنش دیگران دارند و ممکن است باعث اتلاف وقت شوند.

31.در صورت نیاز به دنبال کمک باشید


اگر قربانی یک فرد جعلی یا کلاهبرداری آنلاین شده اید، از یک دوست قابل اعتماد، یکی از اعضای خانواده یا مجری قانون کمک بگیرید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...