لکه‌های دئودورانت روی لباس‌ها می‌تواند ناامیدکننده و ناخوشایند باشد. چه هنگام استفاده از دئودورانت به طور تصادفی روی لباس‌هایتان مسواک بزنید یا محصولی که در طول روز روی لباس‌تان منتقل شده است، از بین بردن این لکه‌ها می‌تواند چالش برانگیز به نظر برسد. با این حال، با تکنیک ها و محصولات مناسب، می‌توانید به طور موثری از شر لکه های دئودورانت خلاص شوید و لباس های خود را به حالت اولیه بازگردانید

مرحله ۱: سریع عمل کنید

هر چه زودتر لکه دئودورانت را برطرف کنید، پاک کردن آن آسان تر خواهد بود. سعی کنید لکه را به محض اینکه متوجه شدید یا حداقل قبل از شستن لباس، درمان کنید. لکه های دئودورانت تازه به طور کلی راحت تر از لکه های قدیمی تر که روی پارچه قرار گرفته اند از بین می روند.

مرحله ۲: برچسب مراقبت از پارچه را بررسی کنید

قبل از اقدام به هر روش حذف لکه، ضروری است که برچسب مراقبت از پارچه روی لباس خود را بررسی کنید. پارچه های مختلف نیاز به درمان های متفاوتی دارند و استفاده از روش اشتباه ممکن است باعث آسیب بیشتر شود. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های سازنده را در مورد تمیز کردن و پاک کردن لکه دنبال کنید.

مرحله 3: لکه را از قبل درمان کنید

قبل از درمان لکه دئودورانت به تجزیه اجزای آن کمک می کند و پاک کردن آن را در طول شستشوی منظم آسان می کند. چندین گزینه قبل از درمان وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید:

  1. صابون مایع ظرفشویی: مقدار کمی صابون مایع ظرفشویی را مستقیماً روی لکه بمالید. پارچه را به آرامی به هم مالش دهید یا از یک برس نرم استفاده کنید تا صابون را روی لکه قرار دهید.
  2. سرکه سفید: یک پارچه تمیز را با سرکه سفید مرطوب کنید و آن را روی لکه بکشید. قبل از اینکه با آب سرد بشویید، اجازه دهید چند دقیقه بماند.
  3. آب لیمو: آب لیموی تازه را روی لکه بمالید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند. سپس پارچه را با آب سرد بشویید.
  4. خمیر جوش شیرین: با مخلوط کردن جوش شیرین با آب خمیر ایجاد کنید. خمیر را روی لکه بمالید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه قبل از شستشو بماند.

مرحله 4: لباس را خیس کنید

اگر لکه دئودورانت پس از درمان اولیه باقی بماند، خیساندن لباس می‌تواند به شل شدن بیشتر ذرات لکه کمک کند. یک لگن یا سینک ظرفشویی را با آب سرد پر کنید و یک ماده لکه بر دلخواه به آن اضافه کنید:

  1. لکه بر پایه آنزیم: دستورالعمل های روی محصول را دنبال کنید و لباس را برای مدت زمان توصیه شده خیس کنید.
  2. پراکسید هیدروژن: پراکسید هیدروژن را با آب رقیق کنید (یک قسمت پراکسید به سه قسمت آب) و ناحیه لکه‌دار را به مدت 30 دقیقه خیس کنید.

پس از خیساندن، پارچه را به آرامی به هم بمالید تا لکه بیشتر از بین برود.

مرحله 5: طبق معمول شستشو دهید

هنگامی که لباس را از قبل درمان کردید و خیس کردید، آن را به طور معمول بشویید. دستورالعمل های روی برچسب مراقبت از پارچه را در مورد دمای آب، نوع مواد شوینده و چرخه شستشو دنبال کنید. قبل از خشک کردن لباس، بررسی کنید که آیا لکه کاملاً پاک شده است، زیرا گرما می‌تواند باعث ایجاد لکه های باقی مانده شود.

مرحله ۶: روش‌های جایگزین را امتحان کنید

اگر لکه دئودورانت پس از شستشوی منظم باقی بماند، روش‌های جایگزینی وجود دارد که می‌توانید بررسی کنید:

  1. محلول آسپرین: دو قرص آسپرین را له کرده و در آب گرم حل کنید. این محلول را روی لکه بمالید و بگذارید چند ساعت قبل از شستشو بماند.
  2. نرم کننده گوشت: با مخلوط کردن نرم کننده گوشت با آب خمیر درست کنید و آن را روی لکه بمالید. بگذارید 30 دقیقه قبل از شستشو بماند.
  3. مالیدن الکل: الکل را روی یک پارچه تمیز مالیده و لکه را به آرامی پاک کنید. سپس با آب سرد بشویید.

همیشه قبل از استفاده از روش های جایگزین لکه بر روی یک ناحیه کوچک و نامشخص از پارچه، یک تست وصله انجام دهید تا از آسیب احتمالی جلوگیری شود.

مرحله 7: از محصولات پاک کننده لکه استفاده کنید

اگر لکه دئودورانت باقی ماند، می‌توانید از محصولات تخصصی لکه بری موجود در بازار استفاده کنید. به دنبال محصولاتی باشید که به طور خاص برای از بین بردن لکه های دئودورانت یا ضد تعریق طراحی شده اند. دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده را دنبال کنید و قبل از استفاده از آن روی لکه، محصول را در ناحیه ای نامحسوس تست کنید.

مرحله 8: به دنبال کمک حرفه ای باشید

در برخی موارد، لکه های سرسخت دئودورانت ممکن است به کمک حرفه ای نیاز داشته باشد. اگر تمام تلاش‌های شما برای از بین بردن لکه ناموفق بوده است، لباس را نزد یک تمیز کننده حرفه‌ای که متخصص در رفع لکه است ببرید. آنها به عوامل و تکنیک های تمیز کننده تخصصی دسترسی دارند که میتوانند موثر باشندبه طور جدی لکه های سخت را از بین ببرید.

با دنبال کردن این مراحل و استفاده از نکات مختلف ارائه شده در زیر، می‌توانید شانس خود را برای خلاص شدن از شر لکه های دئودورانت از روی لباس خود افزایش دهید.

نکاتی برای از بین بردن لکه های دئودورانت:

  1. از استفاده از آب داغ هنگام درمان لکه‌های دئودورانت خودداری کنید، زیرا می‌تواند لکه را بیشتر در پارچه ایجاد کند.
  2. هر روش از بین بردن لکه را روی قسمت کوچک و نامشخص پارچه قبل از اعمال آن روی لکه قابل مشاهده، آزمایش کنید.
  3. استفاده از سفید کننده ایمن برای پارچه های سفید یا رنگ روشن را با پیروی از دستورالعمل های روی محصول در نظر بگیرید.
  4. برای پارچه‌ها یا لباس‌های ظریفی که برچسب «فقط خشکشویی» دارند، به جای تلاش برای پاک کردن لکه در خانه، آن‌ها را به یک تمیز کننده حرفه‌ای ببرید.
  5. به‌طور مرتب لباس‌هایتان را از نظر باقی‌مانده یا لکه‌های دئودورانت بررسی کنید، زیرا با گذشت زمان حذف آن‌ها دشوارتر می‌شود.

با صبر و استقامت، می‌توانید به طور موثر لکه های دئودورانت را از لباس های خود پاک کنید و ظاهری تازه و تمیز داشته باشید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...